رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا با بیان اینکه در قانون برای برخی افراد تحت شرایطی معین، مشوق‌های کسری خدمت یا معافیت پیش‌بینی شده است، تاکید کرد: چیزی به اسم خرید خدمت یا فروش معافیت سربازی وجود ندارد و صرفاً کلاهبرداری است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی: خرید خدمت یا فروش معافیت سربازی کلاهبرداری است

سردار تقی مهری اظهار داشت: در قانون موضوع خرید یا فروش خدمت سربازی وجود ندارد و چنین مسئله‌ای گواه بر کلاهبرداری است؛ بنابراین مردم به چنین ادعا و تبلیغاتی توجه نکنند و در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

وی با بیان اینکه در قانون وظیفه عمومی و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مشوق‌هایی مبنی بر معافیت یا کاهش زمان خدمت سربازی تعیین شده است، افزود: یکی از مهم‌ترین مشوق‌ها و تسهیلات در قانون جوانی جمعیت پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا خاطرنشان کرد: بر اساس تسهیلات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، کسانی که با بیش از ۴۰ سال سن دارای سه فرزند باشند، از خدمت سربازی معاف می‌شوند و مشمولان غایب و غیرغایب زیر ۴۰ سال دارای چهار فرزند نیز می‌توانند از معافیت سربازی برخوردار شوند.

سردار مهری اضافه کرد: طبق قانون برنامه هفتم پیشرفت، مشمولان غیرغایب بالای ۳۵ سال و دارای ۲ فرزند نیز امکان برخورداری از معافیت سربازی را دارند و به غیر از این موارد مشوق‌های دیگر شامل کسری خدمت سربازی خواهد بود.

به گفته رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا، افراد متاهل مشمول کسری ۲ ماه خدمت سربازی، برای فرزند اول سه ماه، برای فرزند دوم چهار ماه و برای فرزند سوم پنج ماه کسری خواهند بود و صرفاً با گذراندن دوره آموزشی به دامان خانواده باز می‌گردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.